سفارش تبلیغ
صبا ویژن
























ابزار دقیق

بررسی سیستم های تله متری کنترل و اتوماسیون صنعتی

چکیده:

در هر بخش صنعتی اتوماسیون سبب بهبود تولید میگردد, که این بهبود هم در کمیت و میزان تولید موثر است و هم در کیفیت محصولات .

هدف از اتوماسیون این است که بخشی از وظایف انسان در صنعت به تجهیزات خودکار واگذار گردد.

بسیاری از کارخانه ها و سازمانهای مختلف کارگران خود را برای کنترل و نظارت بر تجهیزات میگمارند و کارهای عملی را به عهده ماشین میگذارند.

در این دوره با مروری بر سیستمهای کنترل و اتوماسیون که ارتباط بسیار نزدیک و غیرقابل تفکیکی با مسائل تله متری دارند در مورد موضوعات مختلف تله متری بحث میشود.

مقدمه ای بر سیستم های کنترل

1-1 کنترل و اتوماسیون:

در هر صنعتی اتوماسیون سبب بهبود تولید می گردد که این بهبود هم در کمیت ومیزان تولید موثر است و هم در کیفیت محصولات . هدف از اتوماسیون این است که بخشی از وظایف انسان در صنعت به تجهیزات خودکار واگذار گردد.

بسیاری از کارخانه ها , کارگران خود را برای کنترل تجهیزات می گمارند و کارهای اصلی را برعهده ماشین میگذارند. کارگران برای اینکه کنترل ماشینها را به نحو مناسب انجام دهند لازم است که شناخت کافی از فرایند کارخانه و ورودیهای لازم برای عملکرد صحیح ماشینها داشته باشند. یک سیستم کنترل باید قادر باشد فرایند را با دخالت اندک یا حتی بدون دخالت اپراتورها کنترل نماید. در یک سیستم اتوماتیک عملیات شروع , تنظیم و توقف فرایند با توجه به متغیرهای موجود توسط کنترل کننده سیستم انجام میگیرد.

1-2 مشخصات سیستمهای کنترل:

هر سیستم کنترل دارای سه بخش است: *ورودی  *پردازش   *خروجی.

بخش ورودی وضعیت فرایند و ورودیهای کنترلی اپراتور را تعیین کرده و می خواند 

بخش پردازش با توجه به ورودیها , پاسخها و خروجیهای لازم را میسازد.

بخش خروجی فرمانهای تولید شده را به فرایند اعمال میکند.

 

در کارخانه ی غیر اتوماتیک بخش پردازش را اپراتورها انجام میدهند. اپراتور با مشاهده وضعیت فرایند, به طور دستی فرامین لازم را به فرایند اعمال میکند. 


نوشته شده در پنج شنبه 92/6/28ساعت 9:24 عصر توسط مهندس چی نظرات ( ) |

<      1   2   3   4   5   >>   >
Design By : Pars Skin