سفارش تبلیغ
صبا ویژن
























ابزار دقیق

یکسری متغیر داریم که به آنها متغیرهای فرایندی میگویند, این متغیرهای فرایندی باید اندازه گیری شوند. برای اینکه بتوانیم تغییراتش را اندازه گیری و دنبال نماییم از ابزار دقیق استفاده میکنیم . زیرا گاهی لازم است به حد و اندازه خاصی برسانیم و یا اگر به حد خطرناکی  رسیدند یک سیگنالِ جهت آلارم یا اعلام وضعیت خطر بفرستیم.

پس ابزار دقیق ها تجهیزاتی هستند که برای اندازه گیری متغیر های فرایندی استفاده می شوند. ما از حاصل این اندازه گیری جهت کنترل, نمایش یا آلارم استفاده میکنیم.

ما باید متغیر هایی را که در فرایند دخیل هستند اندازه گیری و کنترل کنیم , تا آنچه که میخواهیم به دست آوریم. ضمن اینکه حفاظت, ایمنی و امنیت تجهیزات و پرسنل را تامین کنیم. 

 کلیه ی کارهای طراحی و اجرایی در ارتباط با Instrument را Instrumentation گویند. ما باید مدارکی تولید کنیم تا پیمانکار قادر باشد کارش را انجام دهد. باید اینسترومنتِ مناسبی برای آن کار انتخاب کنیم, این عمل را اینسترومنتیشن گوییم.

نسبت میان پارامتر و متغیر مثل عنصر و ماده است(یک ماده از عناصر متفاوت تشکیل شده). متغیر هایی مثل برق خودش پارامتر دارد, الکتریسیته خودش پارامتر دارد, ... یعنی: متغیر از پارامترهای متفاوتی تشکیل شده.   


نوشته شده در پنج شنبه 90/9/10ساعت 10:49 عصر توسط مهندس چی نظرات ( ) |

<   <<   6   7      >
Design By : Pars Skin